5.3 C
Belgrade
6. Decembra 2022.
Srbija

BEOGRAD POTPUNO BLOKIRAN: Blokade na ovih pet ključnih mesta, DA LI OVO POLICIJA MOŽE SPREČITI?

Gazela, Brankov most, Terazijski tunel, Nemanjina, Kneza Miloša, Autokomanda, najkritičnije su tačke u Beogradu gde imamo prilike da najčešće zateknemo kolaps i velike saobraćajne gužve. Iako se broj vozila u našem gradu povećao, mreža saobraćajnica je ostala ista.

U ovom trenutku najveće gužve su na Gazeli u pravcu ka centru grada, zatim na auto-putu na Novom Beogradu i Brankovom mostu u pravcu ka centru grada. Kolaps je i u Bulevaru Mihajla Pupina u pravcu ka centru grada. Velike gužve su i u Takovskoj.

Velike gužve su i na Autokomandi, Mostaru, Savskom trgu, Trgu Nikole Pašića i Slaviji. Frekventno je i na Pančevačkom i Mostu na Adi, ali kdo Vukovog spomenika, na Bogosloviji i u Jurija Gagarina.

Svedoci smo poslednjih nedelja, sve češćih saobraćajnih gužvi i kolapsa, a posebno je kritično kada padne kiša u Beogradu.

Iako je sve više vozila u Beogradu, saobraćajna infrastruktura je uglavnom ostala istog kapaciteta, što logično vodi do zastoja i kolapsa u saobraćaju. Slike vozila koja mile na pojedinim beogradskim mostovima, gotovo su svakodnevne slike saobraćajnog špica u Beogradu.

“Beograd ima ogroman povećan broj vozila, a mreža ulica ostala je ista. Saobraćaj treba da posmatrate kao vodovod. Na primer kada pokušate da istu količinu vode propustite kroz iste cevi, nećete imati problem, ali kada povećate količinu vode, a cevi ostanu iste, onda morate da povećate pritisak”, kaže za Nova.rs profesor Saobraćajnog fakulteta u penziji Milan Vujanić.

Most Gazela i auto-put kroz Beograd

Auto-put kroz Beograd definitivno je najfrekventniji putni pravac u Beogradu, ne samo jer se njime kreću stanovnici različitih beogradskih opština, već i ljudi iz unutrašnjosti i inostrani vozači koji se nalaze u tranzitu kroz Beograd.

Iako bi mnogi vozači pomislili da se preko auto-puta najbrže stiže iz udaljenih delova grada do centra i obratno, često u jutarnjem ili popodnevnom špicu imamo prilike da vidimo vozila koja gotovo mile u to u svim saobraćajnim trakama.

Most Gazela koji se nalazi na auto-putu kroz Beograd je definitivno najopterećeniji most u Beogradu, a gotovo redovno se nalazi u medijskim izveštajima kao primer za saobraćajni kolaps.

Bulevar Mihajla Pupina i Brankov most

Brankov most je isto jedna od lokacija u gradu gde su najčešći kolapsi. Dok su tokom jutra veće saobraćajne gužve u pravcu ka Novom Beogradu, tokom popodnevnog špica najveće gužve su u smeru ka Zelenom vencu.

U popodnevnom špicu u Bulevaru Mihajla Pupina posebno je kritično u smeru ka centru grada. Na ovom potezu, iako postoji žuta traka za vozila javnog gradskog saobraćaj, čak i samim autobusima treba mnogo vremena da pređu ovu relaciju.

Na primer ukoliko bi u popodnevnom špicu u Bulevaru Mihajla Pupina krenuli iz pravca Novog Beograda ka Zelenom vencu automobilom posle posla, postoji ozbiljna verovatnoća da se “zaglavite” u kolapsu i da u dugačkim kolonama čekati i po skoro pola sata kako bi prešli nekoliko stotina metara.

Često se zbog kolapsa u špicu, saobraćajne gužve prelivaju sa Brankovog mosta i Gazele na Stari savski most, koji se onda tek nađe pod velikim pritiskom jer ima po jednu traku u svakom pravcu i još tramvajski saobraćaj.

“Kada čujem da neko hoće da skine neki most, ja se naježim. Ako treba nešto da se pomeri onda su to tramvaji, ali ne da ceo most pomere zbog buke. Tramvaji treba da idu preko Mosta na Adi”, naveo je profesor Saobraćajnog fakulteta u penziji Milan Vujanić za portal Nova.rs.

Terazijski tunel i Zeleni venac

Jedan od razloga saobraćajnih gužvi na Brankovom mostu i Bulevaru Mihajla Pupina jesu Terazijski tunel i Zeleni venac.

Naime, tu je problem Terazijski tunel, koji ima kapacitet od 100.000 vozila dnevno.

Profesor Vujanić za Nova.rs navodi da Terazijski tunel ima poseban problem, a to su semafori. Ali, kako ističe naš sagovornik, tu ne može nešto mnogo da se promeni.

“Tu se ne može mnogo uraditi. Koliko vozila može da uđe, toliko može i da izađe. Ono što je neverovatno je da tunel izlazi na semafor i to nije prolazna saobraćajnica, jer se vozila zaustavljaju u tunelu. Taj koji je pravio tunel trebalo je da napravi takvo rešenje da onaj ko uđe, izađe iz tunela bez problema”, ističe Vujanić.

Slavija i Autokomanda

Trg Slavija je najpoznatiji beogradski kružni tok, ali i deonica koja je isto najopterećenijih u gradu imajući u vidu da spaja sedam ulica, među kojima su Bulevar oslobođenja i Ulicu kralja Milana.

Tokom špica nije strano da vidimo i kolone koje stoje na samom kružnom toku, posebno zbog semafora koji se nalaze u Ulici kralja Milana, Nemanjinoj i Makenzijevoj.

Profesor Vujanić navodi za naš portal da je kod Slavije prilikom rekonstrukcije napravljen mali propust. Naime, trebalo je napraviti podzemne prolaze, tako da pešaci ne idu po površini oko Slavije.

“Kada su je rekonstruisali, tu je neka druga matematika proradila, pa su novac potreban za to upotrebili za nešto drugo i sada pešak kada treba da obiđe Slaviju ima da se napešači, jer su pomereni prelazi da ne bi blokirali raskrsnicu”, navodi Vujanić.

Ni Autokomanda nije sačuvana od kolapsa, pa je u špicu posebno problematično na isključenju sa auto-puta ka Južnom bulevaru, gde nekada kolone umeju da budu i na međugradskom stajalištu ispod nadvožnjaka.

Nemanjina i Kneza Miloša

Još jedni glavni simboli beogradskih kolapsa jesu ulice Nemanjina i Kneza Miloša.

Kneza Miloša, kao jedna od najfrekventijih ulica u gradu, gotovo tokom celog dana je frekventna, a tokom špica dolazak od Mostara do Skupštine Srbije može da se pretvori u “pakleno” iskustvo tokom saobračajnog špica.

Iako Kneza Miloša ima više saobraćajnih traka u oba smera, tokom popodnevnog špica sve one su pune vozila, a otežano se kreću i vozila javnog gradskog saobraćaja.

Izvor: Nova.rs

Pročitajte

BRAĆA VUČIĆ OTIMAJU SVE: Posao u Novom Sadu vredan dve milijerde evra, UNIŠTIĆE GRAĐANE OVIM POSLOM

Urednik

KONGRESMENI UDARILI NA VUČIĆEV KARTEL: Traže da se ispita Andrej Vučić – EVO ZA ŠTA ŽELE DA ODGOVARA

Urednik

DOKTOR ŠOKIRAO SAZNANJIMA: Vučić pušta Belivukove na slobodu – EVO ZA ŠTA MU JOŠ TREBAHZ

Urednik